Hvordan sjekke status på klagen din?
Lurer du på hva som skjer med saken din?
Vær tålmodig
Vi må følge regler for saksbehandlingen. Begge partene må få muligheten til å kommentere saken. Dette gjør at saksbehandlingen kan ta litt tid – men ikke fortvil. Saken din er ikke glemt. Du mottar et brev adressert til deg, eller hvor du er satt i kopi, hver gang noe skjer i saken din.
Saksbehandlingstiden varierer fra sak til sak. Gjennomsnittlig behandlingstid for saker er 79 dager.
Hvor finner du status?
Husleietvistutvalget har ingen nettside hvor du kan følge med på status i saken din. Du finner derimot informasjon om hva som skjer i saken i det siste brevet vi har sendt til deg. Hvor du finner det siste brevet avhenger av om du er en virksomhet eller privatperson.
Mer om saksgangenPrivatperson
Som privatperson mottar du brevene i din digitale postkasse. Har du en digital postkasse, får du brevene våre raskt og sikkert.
Dersom du ikke har aktivert en digital postkasse, Digipost eller e-Boks, mottar du brevene i vanlig post. Brev sendt med posten fører til lengre saksbehandlingstid.
Se en kort video om digital postkasseOpprett en digital postkasseGå til DigipostGå til e-BoksSjekk innstillingene dine
Som privatperson må du sjekke innstillingene for varsling i din digitale postkasse. Sørg for at du får varsel per e-post og/eller SMS når du har fått brev fra oss.
Sjekk at varsel per e-post ikke har havnet i din søppelpostkasse.
Hvis din digitale postkasse ikke har vært brukt de siste 14 månedene, kan den være inaktiv.
Bedrift
Opptrer du på vegne av en privat virksomhet, mottar du brevene digitalt i Altinn.
Mer informasjon om digital kommunikasjon med virksomheter:
Gå til AltinnOffentlig virksomhet
Opptrer du på vegne av en offentlig virksomhet, mottar du brevene digitalt i eget fagsystem eller i Altinn.
Mer informasjon om digital kommunikasjon med virksomheter:
Gå til AltinnÅpne det siste brevet du har mottatt fra oss, i enten Altinn, Digipost/e-boks eller vanlig postkasse. Her finner du informasjon om saken din.
Når det skjer noe nytt i saken din, vil vi sende deg et nytt brev med informasjon. Husk på å lese brevet nøye, og sjekk om du selv må sende inn informasjon.